Sezona 2010

 

Honocení sezony 2010 v očích mechaniků

   Jan Brožek - šéfmechanik týmu

I v době svého studia perfektně připravoval vůz na závody, které hovořily o umístění během sezony. Zvládal moc a moc věcí, studium, auto, přítelkyni Anetku...Zajel si i dva závody v seriálu MMČR a Setkání Mistrů v Humpolci. Od perfektně připraveného auta z dílny očekával bednové umístění v podobě svého otce v Mistrovství Evropy. Vzestup v konečném umístění a vybojované čtvrté místo v přípravě auta je  pro něj velikým  úspěchem. Hodnocení jako takové jsem z něj nedostal...věděl svoje...

  Milan Zajíc - první mechanik

S týmem AMK VČE už zažil hodně sezon jak v ME, tak v MMČR, jak už s Láďou Brožkem, nebo jeho synem Janem. „Tahle sezona ale měla jednu vyjímku. Čtyři závodníci, mezi nima i Láďa měli na Mistra Evropy do posledního finále. Selhala únava materiálu na některých dílech vozu. Nevadí. Po zimě jedeme dál a opět budeme bojovat o vítězství..."

Jirka Bubeníček - mechanik přípravář

Připravuje auto na dílně, zejména převodovky a diferenciály. „ Začátek dobrý, ale chtělo to dotáhnout do konce", řekl stroze a šel si dát svoje oblíbené kafíčko s cigaretkou....

Jirka Anders - sponzor a mechanik přípravář

„ Dopadlo to jak to dopadlo", řekl a šel na kafe taky...

Jarmil Jech -mechanik přípravář, mechanik při závodech

Účastní se závodů co mu čas dovolí. Připravuje auto na závody v podobě karosářských a podvozkových úprav. „ Měla to být bedna", suše konstatoval na můj dotaz a odjel na svůj domek, který má v celkové rekonstrukci...

Petr Pánek - mechanik

Jeho neustálý úsměv mi dával dostatečně najevo, že je spokojen.         „ Dopadlo to jak to asi mělo dopadnout. Dělali jsme pro to všechno. Měli jsme tam být, v tom velikým finále, něco tam udělat, ale technika je technika. S tím nic neuděláš, když jseš na čáře finále"...

Pavel Bitner - mechanik

„ Co Ti na to mám říci, všichni už to řekli. Když bude čas, pojedu příští rok zase"...

  Roman Bitner - mechanik

Na moji otázku, jak hodnotí sezonu očima mechaniků se jen šibalsky usmál a řekl „ Brácha už to řekl"...

Jirka Marek - kuchař, sat. technik  www.autokros-brozek.cz

Sezonu hodnotím jako úspěšnou. V konečném hodnocení to znamená zlepšení oproti předchozí o jednu příčku, tedy to, že tým bude startovat s číslem „104" a v téhle konkurenci, jako se jela v letošním roce je to veliký úspěch. V roce 2010 všechno fungovalo...až na poslední finále. Já osobně si myslím, že i sám jezdec a manager může být se svým týmem spokojen. Všichni jmenovaní odvedli veliký kus práce, jak na přípravě, tak při samotných závodech. Těm patří dík... Poděkování patří i všem sponzorům, kteří podporovali tým v podobě financí, bez kterých by se tento kolotoč závodů a jejich prezentace neobešel. Děkujeme za další úspěšnou spolupráci...



 9. Závod - Maggiora - Itálie

Po divokých závodech ve Francii bylo co opravovat ve všech týmech. Václav Fejfar odjel ihned po závodech do své dílny, tým AMK VČE se rozhodl zůstat v depu a opravovat zde. Dosti práce na svých vozech měli i Paulius Pleskovas s Alexandrem Kvashninem.

Neuvěřitelnou práci odvedli mechanici Van Kuringera, kde auto po závodech ve Francii bylo na zrušení a za pouhých pět dní dali vše do původního stavu i s lakem a polepy.

Boj o první čtyři pozice se rozhodne v posledním, devátém závodu seriálu ME v italské Maggioře. To tady místní matadoři nepamatují. Tím je závod zajímavější. Asi proto se přihlásilo na 24 jezdců z nichž 20 jich prošlo technickou přejímkou.

Však italských dravců se přihlásilo hned deset převážně s vozy Mitsubishi, Fiat a Subaru. Skončila sezona i rallyecrossařům a tak účast potvrdil i Jos Kuypers s Fordem Focus.

Po pátečním příjezdu Brožkova týmu do depa a jeho zabydlení se opětovně měnil motor, který stihl opravit Callaghan motorsport. Tímto a kosmetickými úpravami bylo auto připraveno na sobotní kvalifikace.

V tom, za dosti silného deště, dorazila podpora Chott týmu, který zabezpečoval Catering, posilu dvou mechaniků a duo Krejcar - Krejcar v podobě fanoušků Ládi Brožka a perfektních bavičů. Tomu nasvědčoval celý páteční večer.

V sobotu se již začalo závodit. V měřené klasifikaci nedali ve svých skupinách Kuypers s Fejfarem nikomu žádnou šanci. Velice zle svoji nečistou jízdou o sobě dal vědět italský jezdec Noris se svým Mitsubishi vybaveným trubkovým rámem, který schovával mohutný přední nárazník. Další Ital Fabio Bada se Subaru v úpravě rallye nenaměřil pro poruchu.

Láďa Brožek se kvalifikoval celkově devátým časem, se strátou 2,5 sekundy na Kuyperse. Na výsledku se podepsalo přidřené turbo, byla nutná výměna.

V první sérii si favorité role vyměnili. Fejfar zajel před Kuypersem, Káraiem i Pleskovasem. Kvashnin kontroloval s pátým časem a očekával vývoj situace. Brožkovi se vyměněné turbo nelíbilo a celkový šestnáctý čas byl toho obrazem.

Druhou jízdu si opět nejlépe vychutnal Fejfar před Kuypersem a Káraiem. Láďa Brožek se očividně zlepšil celkově na osmé místo, když svoji rundu dojel na čtvrtém pozici. V této sérii již začal pořádně rošťačit Noris, kdy svoji jízdou a jeho předním nárazníkem nejprve zdeformoval zadní nárazník s rámem Brožkův Focus a poté útočil na Pleskovasovi obě zadní kola, což dokazoval Norisův zcela zničený předek. Brožkovi se porouchala sekvenční převodovka a v týmu se schylovalo k tzv. "opravám nadoraz".

Třetí sérii z pověrčivosti vynechal Fejfar. Celkově zajel nejlépe Kuypers sledován Káraiem, Pleskovasem a Kvashninem. Láďa Brožek po dojetí na 4. místě ve své skupině a celkově osmým místem si zabezpečil přímou účast v "A" finále.

Nenechal nic náhodě. Výměnou další převodovky a spojky chtěl dosáhnout nejlepšího výsledku.  Na startovní rošt finálové jízdy se postavil do třetí řady před postupující z "B" finále Sivirchiukovem a Tortonem.

Finále startovalo....Ulil se Kárai a opakovalo se. Divákům tito jezdci pěkně brnkali na nervy. Ostrý start vyšel nejlépe Fejfarovi, druhý Kuypers a třetí Kárai. O čtvrté místo začali bojovat Pleskovas s Kvashninem.

Láďa Brožek se na restartu neobjevil z důvodu vylomených kol v převodovce. Finále jako takové se mu rozplynulo před očima. Jeho mechanici a fanoušci padli k zemi. Takové úsilí na opravách, a taková smůla... V tu chvíli bylo zklamání veliké. Jen se čekalo, jak to opravdu dopadne.

Fejfar si udržel vedoucí pozici a po odstoupení Kuyperse, který šetřil auto získal náskok, který si moc užíval, když ještě stačil mávat divákům. Ve třetím kole se dostal Kvashnin před Pleskovase a o Mistru Evropy bylo rozhodnuto...

Brožkovo celkové čtvrté místo je velikým úspěchem. Je to postup o jednu příčku oproti loňské sezoně. Nové startovní číslo # 104 v takové silné konkurenci hovoří za vše.

Václav Fejfar si svým vítězstvím v závodu zabezpečil titul "vicemistr" a doposud celkově vedoucí Pleskovas spadl na místo třetí.

Je dobojováno. Jedni slaví druzí přemýšlejí, jak a co zlepšit v sezoně následující....

 

8. Závod - Saint Igny De Vers - Francie

  Na jezdce v seriálu autokrosového ME čekaly poslední dva závody. Osmé klání se konalo natrati v Saint Igny De Vers ve Francii. Boje o čelo celkového pořadí svedou Litevec Paulius Pleskovas s vozem Ford Fiesta, Ladislav Brožek s Fordem Focus a Rus Alexander Kvashnin s jeho černobílým Renaultem Clio.

Druhý zástupce z České republiky Václav Fejfar pomýšlí také na mety nejvyšší, ale jeho havárie v Německu a Maďarsku mu na klidu jistě nepřidaly. S udržením v reprezentaci zápolí Jan Bartoš, který má problém s technikou své Škody Fabia, sice v Maďarsku nestartoval, ale šance tu je a ta by se měla využít...Teoretickou šanci na "bednové" umístění mají ještě Pavel Soročinski a Valentin Korshunov, oba z Ruska.Závěr loňské sezony nejlépe vyšel Brožkovi, kde získal 30 bodů. Korshunov si připsal na své konto 14., 11. vybojoval Fejfar, když v Italské Maggioře "získal" diskvalifikaci za nepovolené chlazení motoru. Abonent na titul Pleskovas si dojel pro bodů 9.

Do samotného závodu prošlo přejímkou jen deset aut. Už měřené tréninky nasvědčovaly tomu, že se Kárai nepřijel jen svézt, ale opravdu závodit, když celkově zajel nejlepší časy před Fejfarem, Kvashninem a Pleskovasem.Z prvního měření byl odtažen Brožkův Focus se závadou na motoru, která hovořila jasně - výměna.Do první rozjíždky se opřel Rus Kvashnin, kterou vyhrál. Na jistotu jel Fejfar a o třetí místo bojovali Korshunov s Brožkem. Soročinski odstoupil s prasklou pneumatikou, Pleskovas se zlomenou poloosou, Greguškovi přestala fungovat spojka a Kárai měl nehodu.

Druhá runda byla závodem pro Fejfara a Káraie, Brožek měl problém se spojkou a po kontaktu Kvashnina na Korshunova odstoupil druhý jmenovaný pro poruchu řízení.Úmrtnost motorů pokračovala. Pleskovas po odhalení závady motor opravil, ale pro Soročinskeho sezona definitivně skončila.Třetí rozjíždka byla plná napětí a havárií. Brožek ve čtvrtém kole otočil auto jednou, ze 3. místa, ale co provedl Kvashnin s Van Kuringem, to nemá obdoby. Po čtyřech saltech a zrušené Fabie byla jízda ve čtvrtém kole ukončena červenou vlajkou.

Do opakované jízdy najeli jen tři jezdci z důvodu nepojizdné techniky zbývajících. Vyhrál Kárai před Fejfarem a Korshunovem.Mechanici i sám jezdec z týmu AMK VČE odvedli velký kus práce, když auto připravili do finálové jízdy. Veliké úsilí se vyplatilo.Konečné čtvrté místo je úspěch, který znamenal připočtení dalších velice důležitých bodů do celkového pořadí. Zvítězil Kárai před Fejfarem a Kvashninem.

Otázka o Mistru Evropy je otevřena. Rozhodne poslední závod v Italské Maggioře. Kdo zajede nejlépe? Pleskovas, Brožek, Fejfar, nebo Kvashnin...

  

7. Závod - Nyirád - Maďarsko

Ladislav Brožek ztratil první příčku v seriálu ME. Do čela se opět vrátil Litevec Paulius Pleskovas, který toto vedení potvrdil bezchybnými jízdami a zejména skvělým finále.

Do sedmého závodu se přihlásilo 16. pilotů z Česka, Slovenska, Litvy, Ruska, Německa, Holandska a tří domácích Maďarů.

Trénovalo se na deštěm pokropené trati a měřené tréninky již přinesly drobné havárie. Ty nejlépe zajeli Kárai, Fejfar, Kvashnin a Brožek. Tito aspiranti na dobrý výsledek druhou měřenou jízdu již neabsolvovali z důvodu náročnosti tratě po vydatném lijáku, kde vidina zlepšení výsledku byla utopií.

Favoritem rozjížděk se stal Kárai, který všechny tři tyto jízdy vyhrál. V první a v druhé mu byli v patách Pleskovas s Fejfarem, který ke zlepšení výsledku nastoupil do jízdy třetí a to se mu stalo osudným.

Po startu v první zatáčce políbil bariéru z pneumatik, která ho nakopla a rázem bylo auto k nepoužití.

Nedařilo se ani Kvashninovi, kterému se auto při startech ne a ne odlepit. Naopak Zimermann a Soročinski si v rozjíždkách vedli nadmíru dobře, kde Soročinski uměl prodat, ale Zimermanna již podruhé ve finále zradila technika.

L. Brožek po výměně klasické převodovky za sekvenci si jistě od závodů sliboval více. Drobné technické závady mu ale na klidu nepřidalo, ať šlo o drobnou nehodu v 1. jízdě, kde mu po nárazu do pneumatik praskl řemen olejového čerpadla a vlivem nečistot přeskočil rozvodový řemen. Bylo třeba znovunastavení.

Aby toho nebylo málo, bylo nutné vyměnit baterii a její odpojovač a po měřeném tréninku kardanku.

Po čtvrtém naměřeném čase, nedojeté 1. rozjíždce, 5. a 2. místem v rundách se L. Brožek propadl až do B finále, které před Langem s přehledem vyhrál a tím si zajistil vstup do finále A.

Ve veliké konkurenci vybojoval 6. místo. Zvítězil Pleskovas před Soročinskim a Giarollem. Lídr závodů Kárai po strkanicích s Pleskovasem se po hodinách propadl až na místo sedmé.

Ruské duo Kvashnin - Korshunov obsadili 4. a 5. příčku. Na osmém místě dojel Lang a pro poruchu nedokončil již zmíněný Zimermann.

Do konce seriálu ME zbývají dva závody. Francouzký Saint Igni De Vers a Italská Maggiora. Kdo bude vítěz ???

 6. Závod - Přerov - Česko

 První dvě rozjíždky ve svých skupinách s přehledem vyhráli Brožek a Fejfar. V patách měli Kvashnina se Soročinskim a Petooma s Zimermannem.

Do třetí rozjíždky nenastoupil Fejfar, Brožek s Bartošem odzkušovali vyměněné převodovky a Neumann nedokončil z důvodu poruchy svého vozu.

 Na nájezd Mamutího skoku se pole řítilo v čele s Fejfarem před Soročinskim, Brožkem a zle dotírajícím Kvashninem s Korshunovem.

V oblacích prachu bylo předjíždění takřka nemožné, ale to neplatilo pro Rusa, který si na předjetí Brožka skulinku přeci jen našel.

Litevec Pleskovas dokončil finálovou jízdu na sedmém místě a tím dovolil Brožkovi se vyhoupnout do vedení ME s minimálním náskokem 4. bodů.

 5. Závod - Nová Paka - Česko

Pátého závodu v Nové Pace se zúčastnilo neskutečné množství závodních týmů. Jen v divizi plechových aut bylo přihlášeno a kvalifikace se zúčastnolo na třináct jezdců.

Do závodu se nekvalifikoval Rus Korshunov, kterému službu vypověděl motor. Stejný problém měl během závodu i Kárai, jemuž v pořadí již šestý motor opět nevydržel.

Našemu týmu se v měřených trénincích moc nedařilo. Sedmé a páté místo v součtu dalo devátou pozici do první rozjíždky.

V té první se podařil vynikající start z pátého místa a vedení ukončilo až znečištěné sklo, kdy nás předjel Kárai. Druhou pozici jsme si udrželi až di cíle i přes prázdnou přední pneu z důvodu prasklého disku.

Druhá rozjíždka se vyvíjela stejně. Výborný start, ve čtvrtém kole začal vůz Káraie hořet a závod byl z bezpečnostních důvodů zastaven.

Opakovaný start opět vyšel jen do okamžiku, kdy se projevila závada na diferenciálu a vůz se stal neovladatelný. Následovalo "potykání" se svodidly. Toho nekompromisně využili Jan Bartoš a Soročinsky. V posledním kole jsme tímto první pozici ztratili.

Ve třetí rozjíždce se odstartovalo jako podle šablony. V předposledním kole vůz nakopla díra U Studánky, ta nás poslala do hluboké nahrnuté hlíny a první pozici nám vyfoukl výborně jezdící Jan Bartoš.

Do Finále jsme nastupovali z druhé řady jako čtvrtí. V první zatáčce nás atakoval zezadu Holanďan Peetoom, který deformovalvýfukové potrubí natolik, že začal hořet plast nárazníku a veškeré zplodiny šly do vozu.

V této finálové jízdě jsme bojovali o čtvrtou příčku s Pleskovasem, ale to se nám nepodařilo.

Závod vyhrál V. Fejfar před tvrdě dotírajícím Kvashninem. Třetí dojel Jan Bartoš v nových barvách AUTO KELLY a čtvrtý již zmíněný Pleskovas.

I přes ne moc vydařený závod jsme získali dvanáct důležitých bodů a v součtu ME sdílíme druhou pozici se strátou bodu na vedoucího Pleskovase.




4. Závod - Seelow - Německo

4. Závod ME v autokrosu se jel v německém Seelowu. Toto závodiště letos vystřídalo nikým neoblíbený Matschenberg. Jak se ukázalo, byla to změna jednoznačně k lepšímu.

V roli vedoucího muže cestovních aut se v Německu představil Litevec Pleskovas a jeho největší pronásledovatel L. Brožek.
Do Seelova přijeli i V. Fejfar a nechyběl ani jeho njvětší rival T. Kárai z Maďarska. Ten zažívá letos velké trápení se Škodou Fabia a tak se zde raději představil s vozem Mitsubichi, i když ani s ním do finále nepostoupil.
V rozjíždkách se nejlépe vedlo V. Fejfarovi, když první i druhou vyhrál, jenomže ve třetí dost divoce havaroval a jeho Fabia utrpěla neskutečně ran.
Mechanici dokázali vůz provizorně opravit, ale nakonec tato oprava nebyla nic platná, protože u opakovaného startu praskl kloub na poloose.

Na první místo ve finálové jízdě se dostal Rus Kvashnin. Až z třetí řady se musel probíjet Ford Focus L. Brožka, druhý český zástupce v této divizi.
Po startu patřilo modrobílému Focusu šesté místo. Druhý jezdil Korshunov s Fordem Puma. Třetí Soročinsky a čtvrtá příčka patřila domácímu Langovi.
Za jeho lehkou Ibizou se řítil kupředu Ford Focus L. Brožka, který to na německého nováčka neustále zkoušel.

Závody v Německu byly pro A. Kvashnina teprve druhým vystoupením, protože při testu před sezonou zničil motor u jeho Clia a v době konání závodů ve Španělsku a Portugalsku nebyl jeho vůz připravený.
To Ford Focus L. Brožka je od konce loňské sezony výborně vyladěný a je to znát hlavně na výsledcích.
L. Brožek nakonec dojel jako čtvrtý, pátý Pleskovas. První vítěztví získal Rus Kvashnin, druhý dojel Soročinsky a třetí Lang.

V. Fejfar dojel na sedmém místě a Jan Bartoš získal velice důležitých šest bodů do celkové klasifikace ME.




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21. 11. Albert

Zítra: Cecílie

Chcete-li se stát našimi partnery a účastnit se tak závodů v Autocrossu, můžete se stát našimi reklamní partnery a těžit tak z naší vzájemné spolupráce...

 

 

nadace.jpg

skupina.jpg

 VCautoservis.jpg

chmelovice.jpg

Bez názvu.jpg

stažený soubor.jpg

stránky logo.jpg

 Bez názvu.jpg
logo.png

logo.jpg
jofa@iex.cz

 reklama Chott.jpg 

 

AUTO KELLY

 

Návštěvnost stránek

162099