Letošní sezona byla tak trochu jiná než ostatní. Její začátek byl dán osmým místem v roce 2005 a návratem do reprezentace. To byl také aspekt, který vlil do žil Ládi Brožka a potažmo i celého týmu novou krev. Vrátit se do reprezentace je jedna věc, ale udržet se tam v nabité konkurenci je věc druhá. Natož, když chceme všem těm co vykřikovali něco o starém železu dokázat, že se mýlili.
Pustili jsme se do práce. Focus prošel kompletní repasí. Řada komponentů prošla také inovací . Zejména podvozkové části. Týkalo se to i brzd, aby s nárůstem výkonu byl i dostatečný brzdný účinek. Motor dostal nikasilové vložky a nové vačky. Lehkou úpravou prošla elektronika, vyřešen byl i problém s opakující se závadou na snímači polohy škrticí klapky. Nový kabát dostala karoserie. Prostě vše bylo směřováno k tomu, abychom dokázali, že na to ještě máme.
Naším přáním bylo se zařadit zpět mezi elitu evropského šampionátu. Naše představy by splňovalo nejhůř páté místo . Takový byl plán a předsevzetí do sezony 2006.
Hned úvodní závod v Portugalské Murce naznačil, že to s našimi plány myslíme vážně. Bedna a třetí místo. Dobrý start do první poloviny sezony.
Po zrušeném závodě na Slovensku přišel nejhorší výsledek první části seriálu a to v Maďarském Nyirádu. Přesto, že průběh závodu směřoval k finálovému souboji o prvenství mezi Wildem a Brožkem, byla skutečnost jiná a tak jseme se museli spokojit se sedmou pozicí.
Dva závody v pobaltských republikách Lotyšké Brusce a Litevském Plunge přinesly celkem vyrovnané výsledky a dvě čtvrtá místa, se kterými vládla v týmu spokojenost.
Vynikající druhé místo v Německém Seelowě ukončilo první polovinu seriálu ME v níž jsme se ziskem 68 bodů upevnily svou pozici na celkovém třetím místě.
Druhá polovina sezony 2006 nebyla tak úspěšná. Výsledky však v ní byly vydřené a zasloužené.
Závody v Nové Pace a Přerově byly podobné jak vejce vejci výborně rozjeté a neskutečné množství smůly podpořené nesportovním jednáním některých jezdců a v obouch případech heroický výkon při stíhacích jízdách. Čtvrté a třetí místo, trochu zklamání , ale nakonec spokojenost.
Slovenský Lučenec a Ruský Dmitrov závody, kdy se nám nepovedlo probojovat do finále a znamenaly tak nejnižší bodový zisk druhé poloviny sezony.
Druhý závod Ruské anabáze v Kazani sice nebyl oslnivým výsledkem , ale šesté místo znamenalo důležité body pro udržení na třetí pozici.
O Přerově už bylo hovořeno, takže zbývá poslední závod v Italské Maggioře, který však opanovali Italové a jen drobky zbyly na ostatní jezdce.
Náš L. Brožek byl hodnocen na devátém místě a důležitých osm bodů nakonec znamenalo zisk 57 bodů v druhé polovině sezony 2006. Celkem jsme získali 125 bodů, čtyři body za Ruský Dmitrov jsme odepsali a se ziskem 121 mistrovských bodů, jsme ukončili seriál ME v autokrosu pro rok 2006 na výborném třetím místě . Sezona byla úspěšná splnili jsme, co jsme si dali za úkol a snad jsme i ukázali, že ještě nepatříme do starého železa.
Tímto výsledkem jsme také pomohli získat Českému reprezentačnímu družstvu titul Mistra Evropy družstev pro rok 2006.
Na závěr bych chtěl jménem Ladislava Brožka, celého autokrosového týmu AMK VČE a jménem svým poděkovat všem firmám, jednotlivcům i příznivcům, kteří nám pomáhají reprezentovat Českou republiku a dobré jméno českého autokrosu v Evropě.
_________________________________________________________
Poděkování patří zejména:
V průběhu sezóny 2007 náš tým přesedlá na nový vůz a to Ford Focus II. Vůz bude postaven na bázi Fordu Focus ST a WRC.
Zde foto chystaného vozu:
|
|
|